Klausimai (DUK)

Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Peržiūrėkite klausimų pavadinimus. Galbūt atsakymas į vieną iš čia pateiktų klausimų yra tas, kurio ieškote Jūs? Jei atsakymo neradote arba jis nevisiškai atitiko Jūsų lūkesčius - sukonkretinkite savo klausimą, ir mes Jums atsakysime kaip tik įmanoma greičiau. Savo klausimus mums siųskite: marketingas@ostemeda.lt

Visas klausimas.

Sveiki. Jau keletą metų kamuoja skausmas juosmens srityje. Ypatingai skauda stovint vienoje vietoje. Netgi nutirpsta kojos iki kelių. Surakina, kad net paeiti sunku. Lankau kalanetiką. Mankštinuosi. Planuoju kreiptis į neurologą. Darytis KT. Kokį gydymą taikyti siūlytumėt?

Atvykus pas mus, pirmiausia Jus nukreiptume pas gydytoją neurologą, reabilitologą, osteopatą , kad šie specialistai, jei prireiks, kolegialiai nustatytų tikslią pakenkimo priežastį ir lygmenį, o tada paskirtų individualų gydymo planą. Fizinės veiklos turėtų būti parenkamos taip pat individualiai, nes dažnai netinkamai pasirinktos fizinės veiklos būna neefektyvios ir netgi gali pabloginti sveikatos būklę. Todėl rekomenduotume pasikonsultuoti su kineziterapeutu, kad jis parinktų jums pratimus ir pamokytų taisyklingai juos atlikti. Su kineziterapeutu taip pat derėtų aptarti, kokia fizine veikla jums būtų naudinga užsiimti.

Visas klausimas. Laba diena, kokių reiketų atsisakyti maisto produktų, jeigu labai dažnai veidą beria giluminiais spuogais? Kiek klausiau gydytojų visi sake, kad tai nuo maisto.

Maisto netoleravimas gali būti susijęs su daugybe įvairių negalavimų, tokių kaip odos bėrimas, niežulys, egzema, atopinis dermatitas, pilvo pūtimas,vidurių užkietėjimas, svorio problemos, sąnarių skausmai, migrena, depresija, pastovus nuovargis.

Simptomai, kurie pasireiškia dėl maisto netoleravimo, paprastai nėra pastebimi iškart po valgio. Todėl suprasti, kuris maistas veikia mus neigiamai yra sunku. Patarčiau pasidaryti maisto netoleravimo testą. Tai tikslus ir pažangus diagnostikos metodas. Iš piršto paimamas kraujas ir per 40 minučių nustatomos reakcijos 59 dažniausiai valgomiems produktams. Jis gali padėti tiksliau sužinoti Jūsų negalavimų priežastis, o vengiant netinkamo maisto, galima sumažinti maisto netoleravimo sukeliamas problemas.

Dažniausiai netoleruojami produktai yra: pienas, kviečiai, kiaušiniai, ankštiniai, riešutai, soja.

Visas klausimas. Mane jau kurį laiką kamuoja klubo skausmai. Bandant atsikelti surakina klubą, atrodo lyg jis tuoj išnirs. Kas gali lemti tokius simptomus?  Ačiū už atsakymą.

Klubo sąnario skausmą gali iššauktii daug priežasčių:
• Vyresnio amžiaus asmenims klubo sąnario skausmą dažnai sąlygoja tokios ligos kaip sąnario uždegimas (artritas).
• Stovimas darbas.
• Ilgai trunkančios nepatogios padėtys,.
• Mažas fizinis aktyvumas.
• Klubo sąnario skausmai dažnai būna ne dėl paties klubo, o dėl stuburo juosmeninės dalies problemų, tokių kaip išvarža, užspausti nervai.
• Silpnas raumenynas juosmens srityje

Skausmo ar surakinimo, išnirimo pojūtis gali būti jaučiamas dėl netaisyklingo kėlimosi iš gulimos padėties, silpno raumenyno, ar dėl užspausto sėdimo nervo.

Reikėtų apsilankyti pas gydytoją reabilitologą, osteopatą, kad jis nustatytų esamą skausmo priežastį ir paskirtų tikslingą gydymą, reikiamas procedūras. Labai veiksminga kineziterapeuto konsultacija, kurios metu specialiai Jums būtų parinkti pratimai, atlaisvinantys įtemptus raumenis. Savijautą padeda atstatyti ir gydomasis masažas, mažinantis įtampą, skausmą. Tačiau visas procedūras turi skirti specialistas, žinantis tikslią skausmo kilmės vietą ir priežastį. Labai efektyvi prevencija gali būti –   ergonomikos mokymai, padedantys taisyklingai organizuoti kasdieninę savo veiklą.

Visas klausimas. Laba diena, man jau kurį laiką skauda juosmens srityje. Skausmas ypač juntamas naktį, pagulėjus ant nugaros. Nuo ko kyla skausmas?

Juosmuo, atlieka daugelį svarbių žmogaus organizmo funkcijų. Šios funkcijos – tai kūno struktūros palaikymas, judėjimas ir tam tikrų kūno organų apsauga. Juosmeninė nugaros dalis saugo nervinės sistemos minkštuosius audinius, stuburo kanalą, netoliese esančius dubens ir pilvo organus. 

Juosmens skausmai gali būti dėl:
• Stovimo darbo.
• Sėdimo darbo.
• Stuburo juosmenimės dalies išvaržos.
• Fizinio darbo.
• Netaisyklingų padėčių, netaisyklingo sunkių daiktų kilnojimo.
• Nusilpę apatinės nugaros dalies raumenys.

Skausmai pasireiškiantys vakarais ir naktį gali būti pasekmė dienos metu ilgai trunkančių, monotoniškų, netaisyklingų padėčių, nuovargio. Kai nugaros raumenys ar kiti audiniai patiria per didelį krūvį, būna įtempti, tada jie susilpnėja ir atsiranda apatinės nugaros dalies skausmas.

Sėdimas gyvenimo būdas – dažniausia nugaros skausmų priežastis. Jeigu visą darbo dieną sėdite, tai jau tikriausiai paskauda nugaros apačią. Daugelis apsigauna manydami, jog ramus sėdėjimas mažiau apkrauna nugarą, nei tarkim sunkus fizinis darbas ar sportas.

Juosmens skausmų priežasčiai nustatyti reikėtų apsilankyti pas reabilitologą, osteopatą. Būtina testuoti nugaros raumenų būklę, naudojant KOTZ metodika, ir tokiu būdu išsiaiškinti, kurie raumenys yra nusilpę ir gali sukelti nugaros skausmus. Žinodamas  nusilpusias vietas gydytojas gali paskirti tikslingas procedūras, kurios mažintų skausmus. Fizioterapijos procedūros padėtų atstatyti neveiksnius raumenis. Individualiai kineziterapeuto pritaikyti stuburo tempimo pratimai atpalaiduos įtemptus raumenis, taip sumažindami skaumus. Gydomasis masažas pagerina kraujotaką, atpalaiduoja įtemtus raumenis, mažina skausmą.

Žinoma, reikėtų saugoti savo stuburą ir atliekant aktyvią fizinę veiklą: dėvėt, individualiai parinktą juosmens įtvarą, kuris apsaugo, sutvirtina, stabilizuoja judesius. Čia jums labai pagelbėtų ergonomikos mokymai: padėtų susikurti savo darbo vietą taip, kad ji būtų taisyklinga, nekenksminga, patogi, išmokintų taisyklingai kelti ir gabenti sunkius daiktus. Ergonomikos specialistas išmokytų keltis iš gulimos padėties saugiu būdu,  nežalojančiu apatinės nugaros dalies.

Visas klausimas. Sveiki, turiu skersinę plokščiapėdystę, pradėjo vienos kojos pirštai deformuotis. Tuo pačiu padikaulio uždegimas (metatarsalgija). Turėjo padėti įklotai, bet komplikavosi. Ar rekomenduotumėte nuo skausmo kokių pratimų ar masažų?

Plokščiapėdystė – tai pėdos deformacija, kuri atsiranda nusileidus arba išnykus pėdos skliautams. Pėdos skliautas gali deformuotis nešiojant siaurą, minkštą apavą be pakulnės, esant per dideliam kūno svoriui, dažnai ilgai stovint viena poza, dažnai šokinėjant į aukštį ar į tolį ant kieto pagrindo.

Pagrindinė plokščiapėdystės atsiradimo priežastis – pėdos raumenų ir raiščių silpnumas.

Esant šiai deformacijai, atsiranda apsunkinta perkrova dėl pasikeitusio svorio centro.Todėl visų pirma rekomenduotume kreiptis į gydytoją reabilitologą – osteopatą, kuris nustatytų deformacijos priežastis ir tada paskirtų tinkamiausią jūsų atvejui korekcijos bei gydymo programą.

Gydymą gali sudaryti: osteopatinės korekcijos, fizioterapinės procedūros, mažinančios uždegimą bei raumenų elektrostimuliacija nusilpusiems raumenims. Taip pat pratimus laikysenai koreguoti, blauzdos raumenims stiprinimui ar atpalaidavimuii pertemtųjų. Tačiau tiek pratimai, tiek gydymo procedūros turėtų būti parinktos individualiai Jums, gydytojui įvertinus Jūsų atvejį

Be abejonės masažas taip pat turi puikų pagalbinį poveikį: pagerins limfotaką, kraujotaką, sumažins skausmą. Bet jis negali atstoti gydymo.

Visas klausimas. Visas klausimas: Sveiki. Man jau kurį laiką skauda ranką nuo riešo iki alkūnės. Daug laiko praleidžiu dirbdama kompiuteriu. Ar skausmas gali būti susijęs su mano darbu? Ką reikėtų daryti?

Taip, alkūnės ir aplink ją esančių raumenų skausmas gali būti pasekmė darbinės ar laisvalaikio veiklos, kurios metu atliekate tam tikrus besikartojančius judesius tam tikroje padėtyje (darbas kompiuteriu, žaidimas teniso rakete ir pan.). Nuo pastovaus maigymo kompiuterio pele gali atsirasti įvairių raumenų įtrūkimų, o dėl  išlenkto riešo nuolatinį spaudimą patiria kraujagyslės ir nervai – tai galiausiai sukelia riešo skausmus. Tačiau darbas kompiuteriu – ne vienintelė skausmų priežastis.

Riešo, alkūnės ir dilbio skausmus gali sukelti ir kitos priežastys:
• Traumos ir patempimai;
• Dėl anksčiau patirtų rankos lūžių;
• Raumenų, raiščių ar sąnario uždegimo;
• Skysčių, kurie kaupiasi sąnario srityje;
• Patinusio sąnario;
• Riešo kanalo sindromo;
• Alkūnės tunelio sindromo.

Atsiradus rankų skausmui derėtų nedelsiant kreiptis į šeimos gydytoją bei gydytoją reabilitologą, kad jie paskirtų reikiamas reabilitacines procedūras. Taip pat primigtynai rekomenduojame apsilankyti pas gydytoją osteopatą, kuris įvertins pakenkimo lygmenį ir atstatys pažeistų struktūrų balansą. Priešingu atveju skausmas netruks atsinaujinti.

Nepriklausomai nuo, kokios bus nustatytos skausmo atsiradimo priežastys, Jums derėtų nedelsiant susirūpinti savo ergonomika darbe: įvertinti savo darbo vietą, kėdės bei stalo aukštį, kompiuterio klaviatūros ir pelės bei kitų darbui reikalingų priemonių padėtį, savo paties laikyseną bei rankų padėtis darbo metu.

Darbo kėdė turi būti stabili, reguliuojamo aukščio. Labai svarbu pasirinkti tinkamą kėdės aukštį, kad papildomai nevargintume nugaros ir kojų. Sėdėjimo padėtis taip pat gali lemti įvairių sričių skausmo atsiradimą. Jei sėdime sulinkę, pasvirę ar per daug atsilošę- varginame ne tik nugarą. Sėdint tokioje padėtyje sukrypsta ir kaklas bei pečių juosta, kurių įtampa tiesiogiai veikia ir rankų raumenis bei sąnarius. Svarbu atkreipti dėmesį ir į stalo aukštį.

Darbo stalas turi būti pakankamo dydžio, kad tilptų visi darbui reikalingi įrankiai. Dirbant rankas kiek įmanoma atpalaiduojame, vengiame raumenų įtampos, rankos padėtos ant darbo stalo.

Kaip teisingai sudėlioti savo darbo vietą ir kaip taisyklingai dirbti kompiuteriu galite išmokti ergonomikos mokymuose. Specialistas patars kaip minimaliomis sąnaudomis padaryti Jūsų darbo vietą funkcionalią ir nežalojančią Jūsų sveikatos. Specialiai Jums parinkti pratimai padės sustiprinti raumenis ir atsikratyti skausmų.

Visas klausimas: Laba diena, sakykite, prašau, pas kokį gydytoją galima kreiptis su osteochondroze, ir koks yra įmanomas gydymas?

Osteochondrozė – tai yra artrozė, kuri pažeidžia stuburą, o tiksliau – tarpslankstelinius diskus. Šie diskai – tai kremzlinės pagalvėlės, skiriančios vieną stuburo slankstelį nuo kito. Žmogui senstant, veikiant kitiems faktoriams, kremzlės susidėvėjimas ima vykti greičiau nei naujos kremzlės susidarymas – diskų elastingumas mažėja, jie plokštėja, tarpai tarp slankstelių mažėja. Dažnai susiformuoja slankstelių kaulinės išaugos, vadinamos osteofitais („ataugos“). Kauliniai slankstelių paviršiai ima liestis, trinasi vienas į kitą, tuomet vystosi aplinkinių sričių uždegimas, atsiranda skausmas. Palaipsniui stuburas praranda lankstumą, tampa sustingęs. Dažniausiai pažeidžiamos stuburo vietos yra kaklas ir juosmuo, nes tai – labiausiai apkrautos stuburo dalys.

Tikslios osteochondrozės priežastys nėra žinomos, bet yra faktorių, didinančių riziką susirgti:
• Vyresnis amžius (45 metai ar daugiau);
• Moteriška lytis;
• Įgimtos sąnarių ar kremzlės ligos;
• Stuburo traumos dirbant ar sportuojant;
• Nutukimas;
• Kai kurios ligos, keičiančios normalią sąnario ir kremzlės struktūrą (reumatoidinis artritas, hemochromatozė, Pedžeto liga, podagra ir kitos).

Osteochondrozės gydymas:
Sergant osteochondroze patartina visų pirma apsilankyti pas gydytoją osteopatą, bei pas reabilitologą. Konsultacijos metu nustatomos ligos atsiradymo priežastys ir sudaromas individualus gydymo planas

Esant osteochondrozei taikomos fizioterapijos procedūros, kineziterapija, bei gydomasis masažas. Kineziterapeuto individualiai parinkti nugarą stiprinantis ir atpalaiduojantis pratimai padės išsivaduoti nuo skausmų ir gyventi visavertį gyvenimą. Masažas uždegimo vietoje sumažins pabrinkimą, nuims raumenų spazmus, pagerins kraujotaką, bei padės pristabdyti ligos vystymosi procesą.

Taip pat norint stabdyti ligos progresavimą būtina miegoti ant individualiai Jums parinkto kietumo čiužinio, taisyklingai kelti ir nešti daiktus, todėl rekomenduojama apsilankyti ergonomikos mokymuose.

Papildomai pažymėtina, kad osteochondrozė nėra išgydoma vaistais. Vaistai, kurie skiriami sergantiems osteochondroze, tik mažina skausmą ir uždegimą.